2014. január 16., csütörtök

Esztergomban ÍGY Völner (Fidesz) nyert!

Nem tudom ki az, aki emlékszik arra, hogy a 2012. márciusi helyi népszavazás előtt két héttel nyomtatásban megjelentettem, hogy az elhibázott népszavazási hercehurca - amely csak bebetonozza 2014-ig a Meggyes-Steindl frakciót - eredménytelen lesz, mert 38%-os részvétel várható? Ezt február vége felé írtam le, a kiadványom 2012. március 11-én jelent meg, és 2012. március 25-én 38%-os (!) lett az érvénytelen népszavazás Esztergomban. 11 kérdéssel (agyrém) valóban legalizálták a kampányt elcseszők a további, intézményesített tolvajlást. 

Nem Houdini féle trükk volt ez, csak beleérző képesség és higgadt tisztánlátás, ami jelenleg hiányzik Esztergomból. A hívőtagozatosság, a belterjes párt-szektásódás elhomályosítja a gondolatokat, és árokásóvá teszi a részakarat felkent képviselőit. Azért tudom, mert én is ilyen voltam. 

Aztán benőtt a fejem lágya, sokat tanultam, és tovább láttam az oromnál, 2004-től elkezdtem teljesben, egészben gondolkodni. 

A választás kérdése nem vagy-vagy, hanem és-és! Nem kell, és nem szabad beleesni a megélhetési pártvezetők által megásandó árkokba, mert ott nincs esély a győzelemre. 

Esztergomban a baloldali összefogás jelöltjét, a Gyurcsány-párt, a DK adhatja. Jelöltjeik „jobbnál-jobbak”... Egyesek azt hihetik, hogy ez még nyitott kérdés. Én tudom, hogy ez nem így van, de azért senkit nem szeretnék idő előtt elkeseríteni. 

Bevallom, Gyurcsánnyal sem egyeztettem csőszkunyhóban, még akkor sem, ha a Hídlapban majd ezt írja jó pénzért Bayer Zsolt. Az egyik DK jelölt Kalocsán született és Bajóton él, biztos nagyon rendes ember, de nem ismeri senki. Illetve ez persze nem igaz, mert lehet, hogy Bajóton népszerű.
 
Itt már komoly bajok vannak, mert nem hogy az esztergomi templomba járó keresztény lokálpatrióta, de még a nyergesi sem szavaz a bajótira. A fizimiska meg valljuk be, nem megnyerő. 

Lépjünk tovább. Itt van a TV2-n csak normális, jóhírű nőgyógyászként aposztrofált másik lehetséges jelölt. A kinézet kultúremberé, sőt szerintem egy kicsit nyálas is. Nekem a DK elnöke által megfogalmazottakkal van problémám. Én úgy emlékszem, a népnemzeti jobboldalon állt a jelölt, aztán a nemzeti radikálison, majd polgári körösként Meggyes oldalán aztán  vele szemben, egyszóval mintha lett volna egy kis kanyar a politikai pályafutásában. 

A probléma ezzel a baloldali összefogással, hogy nekik egy független jelöltet kellett volna támogatni. Az esztergomi nem olyan körzet, mint a másik 105. Nem én mondtam, de tényleg így van: Esztergom a mintaváros.

Ha itt egy - se nem jobb-, se nem baloldali - összefogással meg tudjuk verni a Fideszt, akkor a következő választáson meg lett volna a recept a győzelemre. De így Waterloo lesz, Völner Pál (Fidesz) úgy nyer(t), hogy meg sem kellett izzadnia a győzelemért.

Már így, most eldőlt…

Kovács Géza 2014. január 16.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése