2018. május 7., hétfő

Egy (?) elhallgatott baleset

                                          (Mezei Márk fényképe)


Pénteken 12 óra 20-kor az 1-es helyi közlekedésű járaton utaztam. A Budai Nagy Antal út után nagy nehezen a Sugár útról az Ady Endre utcára kanyarodik ez a járat, ami a Baross Gábor és az Áchim Andrásnál már kényszer forgolódó. Leszálláshoz készültem, pont jeleztem szándékomat, amikor egy nagy csattanás után a súlytalanság állapotát éltem át, könyökömre érkezve a busz padlón végeztem. Az Erzsébet királyné utcából egy elsőbbséget nem megadó mikrobuszt telibe kaptunk, pedig a buszunk elé jövőnek még elsőbbségadást jelző táblája is van. 
Miután felálltam, felsegítettem a hölgyeket, akik a szélvédőről pattantak vissza, ők közvetlenül a vezető mögött az első ülésekben ültek. Velük együtt a  három sérült között voltam, akik a sürgősségin végezték. Ők hordágyon én felkötött kézzel érkeztem mentővel. Az esztergomi mentősöknek, a sürgősséginek és a röntgennek köszönhetően szakszerű, korrekt, viszonylag gyors ellátást kaptunk, köszönet nekik a lelkiismeretes munkájukért! 
...
Eltelt pár nap, szerencsére nincs törésem és a hölgyek is megúszták kórházat nem igénylő sérülésekkel. Erről a városi balesetről sehol nem olvastam, ahogy sok körzetünkben történőről sem! Miközben könyökömtől-csuklómig terjedő vérömlenyt jegelem, a közlekedési baleset okait keresem, amit most le is írok:
Szerintem alkalmatlan helyi járat közlekedésre a Budai Nagy Antal út, Ady Endre utca, stb.! A mindenhol megkezdett-átgondolatlan-építkezések okozzák az egyre nagyobb dugókat, a közlekedési lehetetlenség (állandóan változó közlekedési rend) okozza a gépjárművezetők türelmetlenségét, hatástanulmány nélküli fejetlenség az úr Esztergomban! Káosz mindenütt és ez csak nagyobb illetve  rosszabb lesz a körzetünkben az intermodális csomópont végleges kialakítása után. ELŐRE jeleztem, hogy életveszélyben vagyunk a tervezetlen, átgondolatlan beruházások miatt,  most is szólok, hatalmas baj lesz mikor kész lesz, akkor lehet még több baleset fog történni. 
...
A kérdés az, hogy azokat is elfogjuk hallgatni? 

Kovács Géza
2018. május 7. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése